Strategie wizerunkowe
Rozpoznawalna marka to skarb wymagający nieustannej dbałości - pozostawiona samej sobie po prostu się dewaluuje.
Bywa, że dawna nazwa lub przestarzałe logo nie współgrają z coraz nowocześniejszym wzornictwem produktów, albo po prostu nie są już spójne ze strategią firmy, tymczasem nowoczesny znak firmowy i ogólny wizerunek powinien odzwierciedlać ambicje swojej marki oraz wyraźnie sygnalizować rozwój firmy.
Wielu przedsiębiorców obawia się zmiany wizerunku do tego stopnia, że odkłada podjęcie decyzji 'na później' lub całkowicie z niej rezygnuje. To zupełnie normalne – nieufność wobec nieznanego jest wpisana w ludzką naturę.
Warto jednak przyznać, że odważne zakomunikowanie innowacji w firmie może być kluczem do zdobycia przewagi nad konkurencją.
W biznesie wszystkie działania reklamowe (na które składają się min.: poligrafia, internet, multimedia, katalog unifikacji wizualnej czy projekty opakowań) powinny łączyć się w spójną całość tworząc nośnik pożądanego wizerunku. Dobrze opracowana strategia porządkuje wszystkie materiały marketingowe i wspomaga rozwój firmy.
Niezależnie od tego, czy mówimy o delikatnym unowocześnieniu logo, czy o radykalnych rozwiązaniach – ze zmianą nazwy firmy włącznie – priorytetem zawsze jest podniesienie wartości marki.